Detaljhandel verden over trues av nettbutikkene og kampen er allerede i gang. Det har blitt en uendelig kamp om kundens hardt opptjente penger. Eiere av fysiske butikker trenger alle verktøyene til deres disposisjon for å forbli relevante og lønnsomme overfor en konkurrent som spiller etter sitt eget sett med regler.
Og det er ikke bare butikken på hjørnet som blir påvirket. I dag går nettbutikkene «head-to-head» med hver enkel sektor. Det spiller ingen rolle om du er en stor butikkjede eller en lokal nærbutikk i en liten by. Hver forhandler kjemper for sin del av markedet.
Det er her den fornuftige bruken av digital skilting kommer inn.
Digital skilting oppfyller tre hovedbehov:
- Digital skilting hilser kunden velkommen så snart de går inn i døren. Faktisk kan denne effekten utvides utenfor butikklokalene ved hjelp av utvendig LED-skilting, ved å tiltrekke seg flere kunder som kanskje bare hadde gått rett forbi. Digitale skjermer hjelper deg med å øke kundens forventninger.
- Digital skilting skaper en positiv atmosfære og forbedrer shoppingopplevelsen. Godt utført digital skilting, støttet av passende innhold, kan bidra til å ta slitet ut av shopping. Denne effekten strekker seg over all detaljhandel, enten det er biler, mote, interiør eller verktøy …
- Digital skilting hjelper forhandlere å forme og tilpasse sine tilbud kontinuerlig. Det er ingen forsinkelser når du endrer priser, lister opp fordeler eller endrer noe av innholdet uansett antall skjermer på et sted eller avstanden mellom stedene.
BILVERKSTEDER
Den digitale skiltrevolusjonen strekker seg til mange typer bedrifter som er avhengige av komponentinformasjon. Ta for eksempel bilverksteder som pleide å stole på trykte håndbøker og delebøker. Mye av denne utskrevne informasjonen migrerte over til databaser på CD-ROM og til slutt internett. Nå kan salgspersonalet få opp skjema og delinformasjon ved et museklikk. Mange av disse bedriftene har også oppdaget at digital skilting kan hjelpe dem med å betjene kundene bedre og raskere ved å ha informasjonen på skjermer. Ved hjelp av berøringsaktiverte skjermer kan kundene raskt søke etter deler og vise «how-to» videoer for å lære å utføre enkle bilreparasjoner. Dette frigjør salgspersonalet for å hjelpe kunder med mer komplekse problemer. Kunder venter ikke lenger i kø på en selger som kan hjelpe dem. De kan få informasjonen de trenger raskt og effektivt. Resultatene er økt salg og økt kundetilfredshet.
SPORTSBUTIKKER
Å selge sportsutstyr er en stor butikk, og det blir stadig vekk vanskeligere for butikker å konkurrere med netthandelen. Med e-handel salg som er blomstrende, har butikkene det tøft. For å kjempe tilbake, prøver mange butikker å opprette lokaler der shoppingopplevelsen er en del av handelen. Digital skilting har en stor rolle i det å skape et mer innbydende og fristende miljø for kunder. Skjermene som er spredt over hele butikken kan vise dynamiske videoer med ekstremsport og fjerntliggende steder. Innholdet kan tilpasses for å matche sesongen med salgsfremmende innhold satt inn i blandingen. Det er en enkel måte å livne opp salgsgulvet på og konkurrere med nettbutikkene på.
NY- OG BRUKTBIL SALG
Digitale skilt-løsninger hjelper til med å øke salget av nye og brukte biler og å forbedre det generelle inntrykket ved hjelp av nyttig produktinformasjon. Digitale skjermer kan installeres i hele salgs- og salongområdet for å presentere opplysninger om biler til besøkende. Siden mange bruktbilforretninger annonserer på internett, kan de samme opplysningene gjenbrukes på skjermer i butikken. Ikke alle bilforretninger har et stort nok utstillingslokale for hver bil, så det er fornuftig å vise noen av bilene på skjermer. Digitale skjermer kan hjelpe selgere og hjelpe en potensiell kunde gjennom å vise en rekke kjøretøy og funksjoner på svært kort tid, enten gjennom berøringsaktiverte skjermer eller ved å samhandle med skjermen ved hjelp av en smarttelefon.
KLESBUTIKKER
Moteforretninger ser ut til å følge samme trend som de andre fysiske butikkene og begynner å miste flere og flere kunder til netthandel. Vellykkede fysiske motebutikker installerer gjerne skjermer i alle områder av butikken, inkludert frontvinduet, omkledningsrommene og bak diskene. Skjermene må være tilstrekkelig lyse til å være synlige i fullt sollys, med mindre skjermene er montert godt inne i butikken der solen ikke når. Omkledningsrom har sett alle slags nyskapende applikasjoner, for eksempel «smarte speil» og andre funksjoner som skal gjøre shoppingopplevelsen mer minneverdig. Mange avanserte motebutikker investerer i storformatskjermer, videovegger med skjermer med ekstremt tynne rammer og fine dot-pitch LED-skjermer som passer til interiørinstallasjoner. Disse installasjonene er satt opp for merkevarebygging og for å tiltrekke seg flere kunder.
MØBELBUTIKKER
Mange store møbelkjeder har innført digital skilting i sine handelsmiljøer. Vi har en tendens til å se skjermer installert i store butikker hvor de brukes til retningsskilt, ofte supplert med berøringsskjermer. Igjen kan strategisk plasserte skjermer fremme finansiering, introdusere nye produkter og hjelpe kunder med å finne frem i butikken. Digital skilting er det perfekte tillegget til møbler og hjemmekontor butikker fordi det passer riktig. For eksempel kan digital skilting integreres i forskjellige rom som flatskjerm-TVer.